سمت راست

سمت خدا

سمت راست

سمت خدا

چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۰۱:۰۰ ب.ظ

آموزش نماز

نماز و نیایش مثل خدا جویی از دل و روح ما سر چشمه می گیرد . به هر جای این کره خاکی و پهناور سیر و سیاحت کنیم ، ملت ها با ادیان گوناگون و رسومات متفاوت همگی اهل ذکر و نماز مخصوص خود هستند . هیچ جای دنیا را نمی یابیم که مردمش از نیایش جدا و از آن بی نیاز باشند حتی آنها که بت می پرستند در معابدشان با تمام قد به خاک می افتند و دعا می خواند !



در آئین ما نماز پاسخ به ندای فطرت و نیاز دل است بنابر این کسانی که نماز نمی خوانند در واقع جواب رد به خواسته باطنی خویش می دهند . نماز مراسم روحانی و سرود عشقی است که وقتی با آدابش و با حضور قلب انجام می گیرد انسان را به آسمان ها عروج می دهد و احساس می شود که به محبوب اصلی یعنی خدای خوب و مهربان نزدیک شده و همنشین اوست . بدین دلیل که وقتی حضرت موسی ( ع ) به پیشگاه پروردگار عرض کرد : خدایا دوری تا با صدای بلند تورا بخوانم و یا نزدیکی تا با تو زمزمه و نجوا کنم ؟

فرمود : ای موسی من همنشین کسی هستنم که به یاد من باشد . نماز یعنی یاد خدا (( اقم الصلوه لذکری )) نماز را برای یاد من بر پا دار !

276969-IMG18581687.jpg (371×328)

لزوم دانستن چند چیز مهم قبل از نماز :

طهارت‌ :   

اسلام دین طهارت و پاکیزگی است و خداوند پاکان و پاکیزگان و توبه کاران را دوست دارد.

برخی از پاک کننده ها :

آفتاب - زمین - آب جاری - آب قلیل - آب کر

با آب پاک خالص می توان چیزهایی را که نجس شده اند پاک کرد . با آب کر و جاری 2 مرتبه و با آب قلیل سه مرتبه چیز نجس را آب میکشند . اگر کف پا و ته کفش در اثر راه رفتن روی زمین نجس شود می توان آن را با آب با راه رفتن روی زمین خشک و پاک ، بدان اندازه که عین نجس برطرف شود پاک کرد و احتیاجی به کشیدن نیست .

اگر زمین و ساختمان و در و پنجره و مانند آن که ثابت هستند نجس شوند ، پس از برطرف شدن عین نجاست از آن ها در صورتی که روطوبت محل نجس بر اثر تابش مستقیم و مداوم آفتاب خشک شود پاک می شوند.

بعضی از چیزهای ناپاک :

بول و مدفوع انسان و هر حیوان حرام گوشتی که خون جهنده دارد ، منی و مردار و خون انسان و هر حیوانی که خون جهنده دارد خواه حلال گوشت باشند یا حرام گوشت !

سگ و خوک صحرایی حتی مو و استخوان و پنجه و ناخن و رطوبت های آن ها .شراب و آبجو و هر چیز مست کننده که مایع باشد .



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی